احادیث
احادیث
 
روش زندگی براساس احادیث وشعر

سُوَيْدُ بْنُ طُارِقِ سَاَلَ النَبىّ صلي الله عليه و آلهعَنِ الخَمْرِ، فَنَهْاهُ فَقالَ: اَصْنَعُ لِلدَّواءِ فقالَ صلي الله عليه و آله: اِنَّها داءٌ وَ لَيسَتْ بِدَواءٍ. حديث

سويد بن طارق از پيامبر صلي الله عليه و آله درباره شراب سئوال كرد. پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله او را از آن نهى كرد، او گفت: آن را براى دواء مى‏سازم، پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: شراب درد است نه دواء.

 
پرینت احادیث

تهيه و توزيع شراب

 

پيامبر اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: خداوند، شراب و بوجود آورنده و تهيه كننده آنرا و مصرف كننده و اعطاء كننده و خريدار و فروشنده و استفاده كننده از قيمت آن و حمل كننده و صاحب آنرا لعن كرده است.

 
پرینت احادیث

ايـمان شـرابـخوار

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هر كس شراب بنوشد نور ايمان از قلب او خارج مى‏گردد.

 
پرینت احادیث

رابـطه شراب و ايمان

 

پيامبر گرامى اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: هيچگاه، شراب و ايمان در قلب يا درون انسان جمع نمى‏شود.

 
پرینت احادیث

قـرآن و شرابخوارى

 

پيامبر خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هر كس كه در قلب او آيه يا كلامى از قرآن باشد و آن را با شراب بيالايد، روز قيامت قرآن با او مخاصمه مى‏كند.

 
پرینت احادیث

گـوش و چـشم شرابخوار

 

پيامبر اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: بنده تا شراب ننوشد عرصه دين بر او گشاده باشد و چون بنوشد پرده خدا از او بدرد و شيطان يار و گوش و چشم او شود و او را بسوى بديها براند و از نيكها منصرف كند.

 
پرینت احادیث

رابـطه با شرابخوار

 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هنگامى كه شرابخوار سخن گفت او را تصديق نكنيد، و وقتى خواستگارى كرد باو زن ندهيد، و هنگامى كه مريض شد از او عيادت نكنيد، و هنگامى كه مرد او را دفن نكنيد، و او را بر امانتى امين قرار ندهيد، پس كسى كه او را امين حساب كرد بر امانتى و او از بين برد بر خداوند نيست كه آن امانت را حفظ كند، و او را نبايد براى كارى اجيرى كرد، زيرا خداوند در قرآن مى‏فرمايد: اموال خود را به دست سفيهان ندهيد. و چه كسى سفيهتر از شرابخواراست؟

 
پرینت احادیث

سلام كردن بر شـرابـخوار

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هر كس به شرابخوار سلام كند، يا با او ديده بوسى يا مصافحه كند، خداوند عمل چهل سال او را از بين مى‏برد.

 
پرینت احادیث

جـواب سـلام شرابخوار

 

پيامبر گرامى صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: سلام كنيد بر يهود و نصارى ولى بر شارب الخمر سلام نكنيد و اگر او سلام كرد شما جواب او را ندهيد.

 
پرینت احادیث

همنشينى با شـرابخوار

 

امام صادق عليه ‏السلام فرمود: با شرابخواران همنشين نشويد، زيرا هنگامى كه لعنت خدا فرود آيد همه كسانى را كه در مجلس هستند فرا مى‏گيرد.

 
پرینت احادیث

دوستى و همسايگى بـا شـرابـخوار

 

پيامبر اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: همـسايگى با يهـود و نصـارى از همسـايگى با شـرابخوار بـهتر اسـت و بـا شرابخوار دوستى نـكنيد كه دوستى با او پشيمانى در پى‏دارد.

 
پرینت احادیث

يا ميـگسارى يا آب كوثر

 

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آلههنگام رحلت فرمود: كسى كه نمازش را كوچك شمارد از من نيست، بخدا سوگنداو در حوض كوثر وارد بر من نمى‏شود، و كسى كه ميگسارى كند از من نيست، سوگند به خدا كه او هم در حوض كوثر بر من وارد نخواهد شد.

 
پرینت احادیث

مـؤمن و سـفره شـرابخوار

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هر كس كه به خدا و رستاخيز ايمان داشته باشد در كنار سفره‏اى كه در آن شراب خورده مى‏شود نمى‏نشيند.

 
پرینت احادیث

كيفر شرابخوار

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هر كس يك قپه شراب نوشيد او را هشتاد ضربه شلاق بزنيد.

 
پرینت احادیث

مجازات شـرابـخوار

 

پيامبر اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: هنگامى كه مرد شراب نوشيد او را شلاق بزنيد، و اگر دوباره خورد باز هم او را شلاق بزنيد، اگر بار چهارم باز نوشيد او را بكشيد.

 
پرینت احادیث

عاقبت شـرابـخوار

پرینت احادیث

حشر شرابخوار

 

پيامبر خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: شرابخوار از رحمت خدا دوره شده است، شرابخوار همانند بـت پـرستان است، روز قـيامت با فرعون و هامان محشور مى‏شود.

 
پرینت احادیث

تشنگى شـرابـخوار

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: سوگند به كسى كه مرا به حق مبعوث كرد شرابخوار با تشنگى مى‏ميرد، او در قبر هم تشنه خواهد بود و روز قيامت هم با تشنگى برانگيخته مى‏شود و تا هزار سال نداى تشنگى سر مى‏دهد.

 
پرینت احادیث

سيه‏روئى شـرابـخوار

 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: سوگند به كسى كه مرا به حّق بر انگيخت، شرابخوار در روز قيامت با چهره‏اى سياه و چشمانى كبود و لبانى كج مى‏آيد(محشور مى‏شود) در حالى كه آب دهان او روى پاهايش مى‏ريزد و هر كس آنرا مى‏بيند ناپاك مى‏داند.

 
پرینت احادیث

سرانجام شـرابـخوار

 

رسول گرامى صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: شرابخوار كه از قبرش بيرون مى‏آيد، وسط دو چشمش نوشته شده است: از رحمت خدا مأيوس شده است.

 
پرینت احادیث

شـرابـخوار و شفاعت

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: شفاعت من به كسى كه مست كننده (شراب) مى‏نوشد نمى‏رسد، به خدا سوگند او بر من در حوض كوثر وارد نمى‏شود.

 
پرینت احادیث

شـراب و نـگاه لطف الهى

 

رسول اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: خداوند روز قيامت به چهار گروه نگاه نمى‏كند، عاق والدين، منّت گذار، تكذيب كننده سرنوشت و شرابخوار.

 
پرینت احادیث

ميگسارى و بـت‏پـرسـتى

 

اميرالمؤمنين عليه ‏السلام فرمود: شرابخوار خدا را همانند كسى كه بت پرست است ملاقات مى‏كند، حجر بن عدى گفت: يا اميرالمؤمنين شرابخوار كيست؟ فرمود آن كسى كه هر وقت شراب گيرش بياد بنوشد.

 
پرینت احادیث

انواع عذابـهاى شرابخوار

 

پيامبر اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: خداوند شرابخوار را سيصد و شصت نوع عذاب مى‏كند.

 
پرینت احادیث

شراب و نماز

 

امام باقر عليه ‏السلام فرمود: كسى كه شراب بخورد خداوند چهل روز نمازش را نمى‏پذيرد، چنانچه در اين چهل روز نماز را هم ترك كند عذاب او بخاطر ترك نماز دو چندان مى‏شود.

 
پرینت احادیث

مرگ شرابخوار

 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: شراب ريشه همه ناپاكيهاست، هر كس آنرا بنوشد نمازش تا چهل روز پذيرفته نمى‏شود، اگر شراب در درونش باشد و بميرد با مردن زمان جاهليت مرده است.

 
پرینت احادیث

عروس شيطان

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: كسـى كـه در حـال مسـتى بخوابد آن شب عروس شيطان خـواهد بود.

 
پرینت احادیث

شراب در خانه

 

رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله فرمود: چهار چيز است چنانچه يكى از آنها وارد خانه‏اى شود آن خانه را طورى خراب كند حتّى با بركت نيز آباد نگردد آنها عبارتند از: خيانت، دزدى، شرابخوارى و زنا.

 
پرینت احادیث

آثار شرابخوارى

 

مفضلّ مى‏گويد: به امام صادق عليه ‏السلام گفتم: چرا شراب حرام شده است؟ امام صادق عليه ‏السلام فرمود: خداوند شراب را بواسطه اثرات و تباهى آن حرام كرده است زيرا شرابخوار موجب لغزش مى‏شود و نور انسانيت انسان را مى‏برد، و جوانمردى او را ويران مى‏كند، و انسان را به مرتكب شدن گناهان و خونريزى و زنا وادار مى‏كند، و هنگامى كه انسان مست شد در امان نيست كه ناآگانه به محارم خود تجاوز كند، و جز بدبختى چيزى گير صاحبش نمى‏آيد.

 
پرینت احادیث

نتيجه شـرابـخوارى

 

راوي گويد: مـردى از امام صـادق عليه ‏السلام پرسـيد آيا نوشيدن شراب بدتر است يا نمـاز نخواندن؟ امـام عليه ‏السلام فرمود: شـرابخوارى از بـى‏نمازى بـدتر است مى دانى چـرا؟ آن مرد گفت: نه، فرمود: او حالتى پيدا مى‏كند كه نه خداى بزرگ و عزيز را مى‏شناسد، نه آفريننده خود را مى‏شناسد.

 
پرینت احادیث

شـراب و فاضـلاب جهنم

 

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمود: كسى كه شراب بخورد خداوند چهل شب نمازش را قبول نمى‏كند، پس اگر توبه كند خداوند توبه‏اش را تا سه بار مى‏پذيرد، پس اگر براى چهارمين بار نوشيد حق خداست كه او را از نهر خبال سيراب كند، گفته شد نهر خبال چيست؟ فرمود: فاضلاب جهنمى‏هاست.

 
پرینت احادیث

شراب در آخـرالـزمان

 

پيامبر عظيم الشأن صلي الله عليه و آله فرمود: اى ابن مسعود قسم به كسى كه مرا بحقّ برانگيخت زمانى مى‏رسد كه مردم شراب را حلال مى‏شمارند و آن را نبيذ مى‏نامند، لعنت خدا و ملائكه و مردم بر آنان باد من از آنان بيزارم و آنها هم از من دورند.

 
پرینت احادیث

گـناه شـرابـخوارى

 &

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, توسط صالح دهقان
علی مولا: علی(ع): روز غدیر: چند حدیث در رابطه با عید غدیر: چند حدیث از حضرت فاطمه(س): چند حدیث از حضرت فاطمه(س): پیامبر اکرم(ص)می فرمایند: یاعلی: امام صادق علیه السلام : حضرت زهرا سلام الله علیها : ...... چند حدیث زیبا3: چند حدیث زیبا2: چند حدیث زیبا1: چند حدیث زیبا: ده حدیث منتخب از امام هادی النقی(ع):
تمامی حقوق مطالب برای احادیث محفوظ می باشد